AQUAJOGGING

Bij Aquajogging loop je in diep water. Een wetbelt, een zachte foamgordel, zorgt er voor dat je rechtop blijf drijven en kunt lopen.

Tijdens de lessen werken we op een gevarieerde manier aan het verbeteren van je conditie, kracht en coördinatie.

Door gebruik te maken van de weerstand van het water en de verschillende materialen kun je de oefeningen op je eigen niveau voeren.

De lessen zijn ook geschikt voor zwangeren en mensen met rugklachten

 

AQUASPORTEN

Het voordeel van aquasporten is dat de gewrichten minimaal worden belast. Hierdoor is Aquasport in veel gevallen ook geschikt bij revalidatie en kan het bijdragen in het herstel na een blessure. Voor mensen met gewrichtsklachten is aquasport de beste manier om fit en actief te blijven. Plezier staat voorop maar het kan ook heel fanatiek. U bepaalt zelf hoeveel weerstand het water geeft door soepel of krachtig te bewegen.

Wil je op een leuke manier actief aan je conditie werken?

Kom dan Aquasporten! Er zijn verschillende groepslessen en iedereen kan meedoen; leeftijd en conditie maken niets uit!

De verschillen zitten vooral in materialen, trainingsvormen en waterdiepte.

Bij gezond ouder worden hoort bewegen. Wie regelmatig beweegt blijft langer mobiel. Bent u de 50 gepasseerd en nog steeds graag actief bezig? Dan is aquasport dé manier om fit te blijven! Tijdens deze les wordt er gericht geoefend om uw spieren te trainen en tegelijkertijd uw conditie te verbeteren. De diepte van het zwembad is 1.40m.